تهدیدی دیگر برای شرکت‌های بزرگ رمزارزی!


شبکه Octopus Network، یک شبکه رمزارزی که از برنامه‌های Web3 پشتیبانی می‌کند، 40٪ از کارکنان خود را اخراج کرده تا از بقای خود در زمستان جاری کریپتو اطمینان حاصل کند.

عوامل نامطلوب اقتصاد کلان، بسیاری از رهبران صنعت کریپتو را در چند ماه گذشته تحت تأثیر قرار داده‌اند که برخی از آنها عبارتند از: Coinbase، CryptoCom، Huobi، Bybit، BitMEX و غیره.

حال، لوئیس لیو، بنیانگذار شبکه اختاپوس، اعلام کرده که تیمش را برای مقابله با شرایط نامطلوب بازار بازسازی خواهد کرد. او همچنین استدلال کرده که بازار نزولی فعلی تا حدودی با بازارهای قبلی متفاوت است.

او می‏گوید:

زمستان فعلی سومین زمستانی است که من تجربه کرده‌ام، دو زمستان اول 2014-2015 و 2018-2019 بودند و می‌بینم که این زمستان با زمستان‌های دیگر بسیار متفاوت است.

لوئیس لیو

او معتقد است که کریپتو در میان صنایعی خواهد بود که بیشترین آسیب را دیده‌اند، به طوری که خطرات بالا و نوسانات افزایش یافته و همچنان حاکم خواهند بود. او همچنین فکر می‌کند که اکثر استارت‌آپ‌های Web3 این دوره چالش‌برانگیز را تحمل نخواهند کرد و پیش‌بینی می‌کند که روند منفی حداقل یک سال دیگر ادامه خواهد داشت.

 به این ترتیب، شبکه اختاپوس «برنامه جداسازی داوطلبانه» خود را اجرا کرده و 40٪ از کل نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد. علاوه بر این، 18 نفر باقی‌مانده باید بر سر یک توافق کاهش حقوق به توافق برسند.

بنیاد نیر (Near Foundation)، سرمایه‌گذار استراتژیک انحصاری و زنجیره مادر شبکه اختاپوس است و لیو می‌گوید که مشارکت بین دو نهاد همچنان قوی است و NEAR و IBC به “دو سنگ بنای” استراتژی جدید Octopus تبدیل خواهند شد.

2022: سال اخراج‌ها و ورشکستگی‌ها
صرافی پیشرو آمریکایی کوین بیس نیز در ماه ژوئن 18٪ از کارکنان خود را اخراج کرد، شرکت BlockchainCom 25٪ و OpenSea نیز 20٪ از کارمندان خود را تعدیل نموده‌اند.

در چند ماه گذشته نیز بسیاری از شرکت‌ها نتوانستند با این آشفتگی کنار بیایند و در نهایت عملیات خود را متوقف کردند یا درخواست حمایت از ورشکستگی را ارائه دادند که از جمله آنها می‌توان به غول‌های سابق صنعت کریپتو، یعنی شبکه سلسیوس، Three Arrows Capital (3AC)، Vauld، Core Scientific و غیره، اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *