آیا سرمایه‌گذاری در شیبااینو هم‌چنان سودآور است؟


شیبااینو به دستاوردهای بزرگی در دنیای کریپتو رسیده است، ولی داده‌های بازار نشان می‌دهند، انتخاب این میم‌کوین برای چرخه صعودی بعدی شاید تصمیم درستی نباشد.

به نقل از یوتودی، شیبا اینو (SHIB) بدون تردید یکی از موفق‌ترین میم کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال بوده است. از لحاظ ارزش کل بازار، شیبا اینو به عنوان رقیب اصلی دوج کوین (DOGE) شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال در سال 2021 توانست بسیاری از سرمایه‌گذاران را ثروتمند کند. ولی آیا امسال یا سال آینده نیز شیبا اینو چنین توانایی را دارد؟

در واقع، شیبا اینو نسبت به رقیب خود، دوج کوین، تفاوت های زیادی دارد. این میم کوین، علی‌رغم ظاهر عجیب و بچه‌گانه‌اش، از یک اکوسیستم کامل و قدرتمند بهره می‌گیرد. در این مطلب به برخی معایب و مزایای سرمایه‌گذاری در این میم کوین در چرخه‌ی صعودی بعدی بازار کریپتو اشاره می‌کنیم.

اکوسیستم شیبا اینو توانسته است در دنیای بلاک چین و بخش‌های مختلف آن از جمله دیفای (سیستم مالی غیرمتمرکز)، NFT (توکن‌های غیرمثلی) و متاورس به جایگاه برجسته‌ای دست یابد.

این التکوین با راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز (DEX) خود، شیباسواپ، در سال 2021، وارد دنیای مالی غیرمتمرکز شد. این صرافی غیرمتمرکز امکان کسب درآمد از طریق تامین نقدینگی، سهامگذاری و مبادلات توکن را برای کاربران خود فراهم کرده است.

شیبا اینو در همان سال مجموعه‌ی NFT خود را تحت عنوان شیبوشی راه‌اندازی کرد. این مجموعه‌ی NFT در بازی شیبوشی کاربرد دارد. دارندگان این NFTها با استفاده از آن‌ها می‌توانند از ویژگی‌های متفاوتی مانند «چشم لیزری» در این بازی بهره‌مند شوند.

شیبا اینو در متاورس نیز حضوری فعال دارد. این میم کوین در متاورس با بازیگران اصلی این بازار، مانند دیسنترالند (MANA) و سندباکس (SAND) رقابت می‌کند.

بنابراین، مشخص است که شیبا اینو توانسته در دنیای کریپتو به موفقیت‌ها و دستاوردهای خوبی برسد و خود را به عنوان یک توکن موفق در این بازار معرفی کند. شیبا اینو از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و نهنگ‌ها علاقه‌ی خاصی به این میم کوین دارند.

با وجود این، داده‌های بازار نشان می‌دهند، هیچ‌یک از دستاوردهای بالا کمک چندانی به افزایش قیمت شیبا اینو (SHIB) نکرده است. سرمایه‌گذاران نمی‌توانند با این امید وارد بازار شوند که شیبا اینو بتواند در دوره‌ی صعودی بعدی بازار به سقف‌های جدیدی دست پیدا کند. متاسفانه‌، حتی سیستم اختصاصی توکن‌سوزی برای خارج کردن شیبا اینو از گردش بازار نیز تاکنون هیچ تاثیر مثبتی بر قیمت آن نداشته است.

فارغ از هر اتفاقی که برای بازار کریپتو رخ دهد، شیبا اینو با تمام تفاوت‌ها و ویژگی‌های‌اش هم‌چنان به‌عنوان یک میم کوین در نظر گرفته می‌شود. این مسئله توسعه‌ی شیبا اینو را در خارج از چارچوب‌های بازار کنونی که معمولا به توکن‌های سرگرم‌کننده اهمیتی داده نمی‌شود، بسیار دشوار می‌کند.

 

به علاوه، بازار نزولی کنونی احتمالا چند ماه دیگر ادامه خواهد داشت و بسیاری از التکوین‌ها از جمله شیبا اینو در طول این مدت فشار فروش شدیدی را متحمل خواهند شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *