راهنمای استفاده

از کجا شروع کنم؟

برای شروع به کار با بیراتکس، پیش از هر چیز باید مراحل زیر را تکمیل کنید:

مرحله اول : ایجاد حساب کاربری در بیراتکس با ایمیل معتبر

مرحله دوم : انجام فرآیند احراز هویت

مرحله سوم : واریز ریال یا رمزارز

مرحله پایانی: انجام مبادله در پلتفرم بیراتکس

  • پیش از ثبت نام، حتماً صفحه قوانین و مقررات سایت بیراتکس را مطالعه فرمایید و در صورتی که با تمام بندهای آن موافق بودید؛ اقدام به ثبت نام نمایید.
  •  شما می‌توانید برای برداشت ریال و رمزارز‌ از بخش کیف‌های من مراجعه نمایید.
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام
  • شماره موبایل ثبت شده به اسم کاربر
  • ایمیل معتبر
  • ارائه اطلاعات و تصویر کارت ملی
  • شماره شبا بانکی
  • شماره کارت بانکی
  • عکس هویتی همراه با مدارک در دست
  • آدرس و تلفن ثابت

*توجه : ارائه تمامی مدارک جهت استفاده از خدمات بیراتکس الزامی می‏باشد.

چرا برای کار با بیراتکس، ارائه اطلاعات شخصی الزامی است؟

بر اساس قوانین موجود در بازارهای مالی دنیا و همچنین قوانین مبارزه با پولشویی، احراز هویت با مدارک ارائه شده مشتریان، برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی الزامی است. بیراتکس نیز به منظور تبعیت از این قوانین، مدارک مورد نیاز گفته شده در مورد قبل را از شما کاربران محترم دریافت می نماید.

این مدارک صرفاً برای تضمین امنیت معاملات و جلوگیری از ورود پول با منشأ غیرقانونی به سیستم گرفته شده و تحت هیچ شرایطی بدون دستور قضایی در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد گرفت. همچنین با استفاده از برترین راهکارهای امنیتی از این مدارک در برابر هرگونه حمله و سرقت محافظت می‌شود.

 

راهنمای ارسال عکس احراز هویت

برای ارتقاء به سطح کاربری در بیراتکس شما به احراز هویت آنلاین با ارسال عکس مطابق با الگوی ارائه شده نیاز خواهید داشت. بدین منظور می‌بایست تصویری از چهره‌ی خود در حالی که مدارک را در دست گرفته‌اید، ارسال نمایید.

مدارکی که هنگام گرفتن تصویر باید در دست داشته باشید، عبارتند از:

  • کارت ملی
  • کارت بانکی

 

نکات مهم جهت تهیه عکس احراز هویت

۱- کارت ملی

  • کارت ملی خود را به گونه‌ای در دست بگیرید که مشخصات آن کاملا واضح و خوانا باشد.
  • در صورتی که کاربری کارت ملی ندارد، می‌تواند این گزینه را با شناسنامه جدید (شناسنامه عکس دار و حاوی شماره ملی) یا پاسپورت معتبر جایگزین نماید.

۲- کارت بانکی

  • یکی از کارت‌های بانکی که قصد دارید از طریق آن واریز انجام دهید و آن را در پروفایل خود ثبت نموده‌اید را در دست بگیرید. برای راحتی می توانید آن را روی برگه تعهدنامه بچسبانید.
  • می‌توانید اطلاعات مهمی مانند تاریخ انقضا و cvv2 را با برچسب بپوشانید، اما نام دارنده و شماره کارت بانکی کاملا واضح باشد.

چگونه می‌توان حساب کاربری خود را شارژ کرد؟

پس از تکمیل و تأییدفرآیند ثبت‌نام و احراز هویت می‌توانید برای معامله در بیراتکس حساب کاربری خود را شارژ نمایید. تنها کافی است به بخش کیف‌های من مراجعه کرده و برای شارژ حساب کاربری خود اقدام کنید.

«بدیهی است پس از شارژ حساب کاربری، با مراجعه به بازار رمزارز موردنظر می‌توانید به مبادله آن رمزارز اقدام نمایید».

در صورت واریز در شبکه‌ای که بیراتکس از آن پشتیبانی نمی‌کند؛ چه کنیم؟

اگر در هنگام واریز به شبکه انتقال مبدا و مقصد توجه نداشته باشید و از شبکه اشتباهی برای انتقال استفاده کنید؛ امکان دریافت و شارژ کیف پول مقصد وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال اگر شما برای برداشت اتریوم از کیف پولی که از شبکه بایننس چین پشتیبانی می‌کند آدرس کیف پول اتریومی را وارد کنید؛ حساب نوبیتکس شما شارژ نخواهد شد. از طرفی اتریوم انتقالی در کیف پول قبلی شما نیز قابل مشاهده نیست. بنابراین در هنگام واریز و برداشت به شبکه کیف پول مقصد و مبدا دقت کنید.

**توجه: در صورت بروز چنین اتفاقی با پشتیبانی بیراتکس از طریق چت ارتباط بگیرید. پشتیبان اطلاعات لازم را از شما دریافت خواهد کرد و به بخش بازیابی منتقل خواهد کرد تا در لیست بازیابی قرار بگیرد. لازم است که در این باره صبور باشید زیرا ممکن است این فرایند بسیار زمان‌بر باشد و هیچ زمان دقیقی برای انجام بازیابی وجود نخواهد داشت. ایجاد چنین مکانیسمی برای هر توکن بسیار زمان گیر است. مسئولیت واریز اشتباه با کاربر بوده و هیچ شکایتی در این خصوص پذیرفته نیست.

چه ارزهایی را می‌توان در بیراتکس مبادله کرد؟

در حال حاضر در بیراتکس امکان مبادله بیت کوین، اتریوم، تتر، بایننس کوین، دوج کوین، فانتوم، شیبا، کاردانو  وجود دارد. در آینده نزدیک، رمزارزهای بیشتری به بیراتکس اضافه خواهد شد. برای اطلاع از آخرین ارزهای موجود میتوانید پنل مبادله ملاحظه بفرمایید.

 

 

دلایل دریافت خطا در هنگام برداشت رمزارز

در هنگام برداشت رمزارز ممکن است با یکی از خطاهای زیر مواجه شوید:

مورد اول: برداشت رمزارز شما محدود شده است برای رفع مشکل به پشتیبانی آنلاین مراجعه کنید.

در صورت مشاهده این پیام همان لحظه به پشتیبانی آنلاین مراجعه کرده و با موضوع “مشاهده پیام محدودیت رمز ارز” پیام خود را مبنی بر خطای دریافتی ارسال نمایید و مشکل را با پشتیبان مربوطه مطرح نمایید.

مورد دوم: مبلغ برداشتی کمتر از حد مجاز است.

در صورت دریافت این خطا مقدار برداشت خود را با حداقل‌های برداشت مقایسه کنید.
در صورت برداشت رقمی کمتر از رقم حداقل‌های برداشت رمز ارز با چنین خطایی مواجه شده و نیازی به مراجعه به پشتیبانی ندارد.

 

کارمزد معاملات

کارمزد معاملات در پلتفرم مبادله ارز دیجیتال بیراتکس بصورت کلی یک دهم درصد (0/1) از مبلغ کل مبادلات است.  لازم به توضیح است که کسر کارمزد از مبادلات باعث جلوگیری از ثبت مبادلات  صوری و مکرر خواهد شد و شرایط مطلوب‌تری را در پلتفرم برای تمامی کاربران ایجاد می‌کند.

  • کارمزد از هر دو طرف مبادله گرفته می‌شود.
  • کارمزد به صورت درصد از حجم دارایی درخواستی محاسبه می‌شود. به طور مثال اگر به عنوان فروشنده، بخواهد در برابر بیت‌کوین، ریال دریافت کند کارمزد به صورت درصد از ریال دریافت می‌شود، و بالعکس اگر به عنوان خریدار بخواهد با ریال خود بیت‌کوین خریداری نمایید، کارمزد به صورت درصد از بیت‌کوین دریافت خواهد شد.
  • در هنگام ثبت مبادلات از طریق سامانه‌ی بیراتکس، مبلغ دقیق کارمزد برای آن معامله برای شما نمایش داده خواهد شد.