سؤالات متداول

سوالی دارید؟ پاسخ خود را اینجا بیابید یا از ما بپرسید🙋

از ما بپرسید

اگر نتوانید سؤال خود را در اینجا بیابید ، می توانید از ما بپرسید ، لطفا سؤال خود را ارسال کنید ، ما در کمتر از 24 ساعت به شما پاسخ خواهیم داد.
آشنایی با بیراتکس

پلتفرم مبادله ارز دیجیتال بیراتکس، یک بستر مبادله را برای شما کاربران گرامی مهیا ساخته است که شما می‌توانید با ثبت‌نام و احراز هویت در آن، به خرید و فروش ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین بپردازید و دارایی خود را در کیف پول اختصاصی خود مدیریت نمایید. کاربران در بیراتکس می‌توانند به‌راحتی واریز و برداشت تومانی و خرید و فروش ارز دیجیتال داشته‌باشند.

 

از کجا شروع کنم؟

با رفتن به صفحه ثبت نام بیراتکس و واردکردن شماره تلفن همراه و ایمیل شخصی، می‌توانید در بیراتکس ثبت‌نام نمایید و در ادامه با احراز هویت، می‌توانید به کیف پول خود، تومان واریز کنید و در پلتفرم مبادله آنلاین بیراتکس، به مبادله بپردازید. ثبت‌نام، احراز هویت و کار با سایت بیراتکس، به‌آسانی و سرعت صورت می‏پذیرد.

چرا احراز هویت لازم است؟

بر اساس قوانین موجود در بازارهای مالی دنیا و حمایت از قوانین مرتبط با پولشویی، احراز هویت کاربران برای جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده احتمالی الزامی می‏باشد. احراز هویت در بیراتکس برای امنیت مالی کاربران انجام می‌شود و اطلاعاتی که طی فرایند احراز هویت از کاربران گرفته می‌شود، کاملاً نزد بیراتکس محفوظ می‏باشد و تنها دلیلِ گرفتن این اطلاعات، تضمین امنیت دارایی کاربران است.

 

ارزدیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا Cryptocurrency ، یک فرم از پول الکترونیکی است. ارزهای دیجیتالی در حقیقت ارزهایی هستند که با پروتکل‌های رمزگذاری‌شده طراحی می‌شوند و هدف‌شان کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاه‌برداری ارزی می‏باشد. بیشتر ارزهای دیجیتال به‌منظور امنیت بیشتر، ناشناس‌بودن و حذف واسطه‌ها طراحی شده‌اند. انواع مختلفی از رمزارزها وجود دارند که هر کدام از آن ها کاربرد خاصی داشته و به دلیل ویژگی‏های منحصر به فردشان مورد استقبال بسیاری از افراد در سراسر جهان قرار گرفته است.

 

برای ورود به بازار ارز دیجیتال چه اطلاعاتی لازم است؟

قبل از انجام هرگونه سرمایه‌گذاری در مورد ارزهای دیجیتالی ابتدا ضروری است تا ریسک کار را در نظر گرفته و همچنین با بلاک چین و ارزهای دیجیتال آشنایی نسبی داشته باشید که وبلاگ پلتفرم بیراتکس این امکان را برای شما کاربران گرامی فراهم می‏نماید. به‌محض آنکه اطلاعات کافی در مورد ارزهای دیجیتال به‌دست آوردید، می‌توانید کار خود را با آنها شروع نمایید. استفاده از آنها در مقیاس‌های کوچک و مقادیر کم می‌تواند آغاز خوبی برای کار شما باشد. به این منظور پلتفرم مبادله ارزدیجیتال بیراتکس در دسترس شما قرار گرفته‌است که می‌توانید اقدام مبادله ارزهای خود کنید.

چگونگی خرید در سایت بیراتکس:

پس از افتتاح حساب در سایت بیراتکس، احراز هویت و تأیید حساب، کاربران محترم می‏توانند با استفاده از درگاه بانکی اقدام به شارژ حساب ریالی خود نمایند. پس از شارژ حساب، بلافاصله با استفاده از سیستم سفارش گذاری می‏توانید درخواست خرید ارز دیجیتال مورد نیاز خود را با قیمت و حجم دلخواه در سایت ثبت نموده و در صورت وجود فروشنده، سفارش خود را تکمیل نمایند. پس از تکمیل خرید، کیف پول مربوط به ارز دیجیتال خریداری شده به صورت اتوماتیک شارژ خواهد شد. سپس، امکان درخواست برداشت ارز دیجیتال از کیف پول اختصاصی هر کاربر میسر خواهد بود.

چگونگی فروش در سایت بیراتکس:

پس از افتتاح حساب در سایت بیراتکس، احراز هویت و تأیید حساب توسط سایت، کاربران محترم می‏توانند با استفاده از آدرس اختصاصی، اقدام به انتقال ارز دیجیتال به کیف پول خود نمایند. پس از تأیید تراکنش در شبکه بلاک‌چین، کیف پول مربوط به رمزارز انتقال یافته به صورت اتوماتیک شارژ خواهد شد. پس از این مرحله، این امکان وجود دارد تا کاربر، درخواست فروش رمزارز مورد نظر خود را با قیمت و حجم دلخواه ثبت نماید و در صورت وجود خریدار، سفارش خود را تکمیل نماید. پس از انجام فروش، کیف پول ریالی کاربر به صورت اتوماتیک شارژ خواهد شد. سپس، امکان درخواست برداشت ریال از کیف پول به حساب بانکی میسر خواهد بود.

در صورت واریز کوین به آدرس اشتباه آیا امکان بازگشت تراکنش وجود دارد؟

تراکنش‌های ارز دیجیتال برخلاف سیستم‌های سنتی برگشت‌ناپذیر هستند. ارسال یک تراکنش به آدرس اشتباه به این معنا است که آن ارز دیجیتال برای همیشه از دست رفته است. حتماً قبل از ارسال تراکنش، آدرس مقصد را بررسی نمایید تا با آدرس کیف پول مورد نظرتان کاملا یکسان باشد؛ زیرا بعضی از بدافزارها آدرس‌ هکر را هنگام کپی‌ کردن جایگزین آدرس مدنظر شما می‌کنند. همچنین هنگام انتقال کوین به انتخاب شبکه صحیح دقت داشته باشید، در صورت انتقال از شبکه اشتباه امکان بازیابی کوین شما قطعی نیست و ممکن است زمان بر باشد و ما موفقیت آن را تضمین نمی‌کنیم.

اگر رمز عبور خود را فراموش کردم، چطور آن را بازیابی کنیم؟

اگر رمز عبور خود را فراموش کردید، کافی‌ است روی گزینه فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید. سپس ایمیل یا شماره موبایل خود را وارد نمایید تا لینک بازیابی رمز برای شما ارسال شود. با کلیک روی این لینک می‌توانید رمز عبور جدیدی برای خود ایجاد کنید.

چه مدت طول می‏کشد تا فروش ارز دیجیتال در شبکه تایید شود؟

مدت زمان تایید شناسه تراکنش در شبکه می‏تواند از 1 دقیقه تا 48 ساعت بنا به ترافیک شبکه بطول انجامد. لطفا تا تایید شناسه پرداخت در شبکه بلاکچین شکیبا باشید.

قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بیراتکس چگونه تعیین می‌شود؟

بیراتکس، پلتفرمی آنلاین برای مبادله ارزهای دیجیتال بین کاربران است. قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، مانند مکانیزم بورس، توسط کاربران تعیین می‌شود و بیراتکس دخالتی در آن ندارد؛ درواقع قیمت خرید بیت کوین، قیمتی است که خریداران حاضرند در آن قیمت، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را مبادله نمایند و قیمت فروش بیت کوین نیز، قیمتی است که فروشندگان حاضرند بیت کوین خود را به آن قیمت مبادله نمایند و این اعداد، با نوسان بازارهای جهانی و تغییر سفارشات کاربران تغییر می‌کند. قیمت آخرین معامله، عددی است که یک فروشندهٔ بیت کوین و یک خریدار بیت کوین، حاضر به معامله در آن عدد با یک‌دیگر شده‌اند.