آینده صنعت ارزهای دیجیتال پس از ورشکستگی صرافی FTX چه خواهد شد؟


چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، پیش‌بینی هولناکی را درباره بحران اخیر بازار ارزهای دیجیتال به اشتراک گذاشته است. وی معتقد است که شرایط فعلی بازار کریپتو با بحران مالی سال ۲۰۰۸ مشابهت دارد و اوضاع قبل از اینکه بهتر شود، بدتر خواهد شد.

طبق گزارش‌ها، ژائو در اظهارات جدید خود پیش‌بینی کرده که صنعت کریپتو باید با اثرات آبشاری سقوط FTX مقابله کند. او معتقد است که تعداد بیشتری از شرکت‌های رمزارزی و به‌ویژه آن‌هایی که ارتباط نزدیکی با FTX دارند، در هفته‌های آینده آسیب بیشتری خواهند دید.

بسیاری از فعالان بازار، صرافی شکست‌خورده FTX را با بانک سرمایه‌گذاری بزرگ لیمن برادرز (Lehman Brothers) مقایسه می‌کنند که سقوط خیره‌کننده آن، با بحران مالی سال ۲۰۰۸ همزمان بود.

آرتور هیز، مدیرعامل سابق صرافی مشتقه BitMEX نیز اخیراً هشدار داده که بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال قربانی سرایت خواهد شد. وی همچنین خاطرنشان کرد که چند ماه طول کشید تا بازار سهام پس از فاجعه لیمن برادرز به کف برسد و به طور مشابه، انتظار نمی‌رود که بازار رمزارزها به سرعت بهبود یابد.

به گفته کارشناسان، پیش‌بینی می‌شود که سقوط یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان، سرمایه‌گذاران را از بازار کریپتو دور کرده و در عین حال، بررسی‌های نظارتی بی‌سابقه‌ای را به این صنعت جلب کند.

ژائو معتقد است که بازار ارزهای دیجیتال در نهایت می‌تواند بهبود یابد، اما او مشخص نکرد که این موضوع، چه مدت ممکن است طول بکشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *