آموزش فعالسازی کد دو عاملی گوگل Google Authenticator

یکی از راه‌های افزایش امنیت حساب‌های کاربری در بیراتکس استفاده از کد دو عاملی گوگل می‌باشد.

معرفی و نرم افزارهای مورد نظر

امروزه بسیاری از حساب‌های کاربری مورد تهاجم هکرها و بدافزارهای نرمافزاری قرار می‌گیرند. یکی از امن‌ترین روش‌های پیشگیری از این موضوع استفاده از قابلیت تایید دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) اکانت گوگل است. این روش جهت افرایش میزان امنیت حساب کاربری و جلوگیری از دستیابی افراد سودجو به حساب‌های کاربری استفاده می‌گردد. در ادامه نرم‏ افزار Google Authenticator برای دو نسخه موبایلی اندروید و ios برای دانلود در اختیار شما کاربران گرامی پلتفرم بیراتکس قرار گرفته است.

نسخه اندروید

نسخه ios

راه اندازی نرم افزار

ابتدا نرم افزار Google Authenticator را بر روی دستگاه موبایل خود دانلود و نصب کنید و آن را باز نمایید. مطابق تصویر بر روی گزینه شروه کلیک نمایید.

photo_2022-04-30_12-24-00

در قسمت بعد مطابق تصویر روی گزینه Scan a QR code کلیک نمایید.

photo_2022-04-30_12-57-55

سپس وارد سایت بیراتکس شده و گزینه ورود به حساب کاربری را انتخاب کنید و یا اگر در پلتفرم بیراتکس عضو نشده اید در آن ثبت نام نمایید و سپس وارد حساب خود شوید.

photo_2022-04-30_13-14-34

با وارد کردن ایمیل یا موبایل و کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید و مطابق تصویر رو آیکون آدمک کلیک نموده و گزینه تنظیمات امنیتی را کلیک نمایید.

پس از انتخاب گزینه تنظیمات امنیتی  مطابق تصویر وارد صفحه مدیریت شناسه دوعاملی – فعالسازی خواهید شد که بر روی گزینه فعال سازی کلیک نمایید.

پس از انتخاب گزینه فعالسازی مطابق تصویر زیر با استفاده از برنامه Google Authenticator که در بالا توضیح داده شد QR کد داده شده را اسکن نموده و یا کد زیر آن را داخل برنامه وارد میکنیم و پس از اسکن گزینه تایید و ادامه را بزنید.

پس از اسکن و کلیک روی گزینه تایید و ادامه بر روی نرم افزار Google Authenticator کدی نشان داده شده است که در یک زمان مشخص این کد مدام تغییر میکند و همچنین از طرف بیراتکس هم به ایمیل و یا دستگاه موبایل کاربر کدی ارسال خواهد شد که باید مطابق تصویر این دو کد 6 رقمی را وارد نمایید و سپس گزینه فعال سازی را کلیک نمایید.

با انجام این کار صفحه زیر به معنای فعال شدن مدیریت شناسه دوعاملی برای دستگاه شما میباشد و شما کاربر گرامی باید به هنگام ورود به صفحه کاربری خود کد نمایش داده شده در برنامه Google Authenticator را هم وارد نموده تا وارد حساب کاربری خود شوید.