چگونه یک تریدر موفق شویم؟


تریدرهای تازه کار و افرادی که قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را دارند همیشه به دنبال راه‌های مخفی و ویژه‌ای برای موفقیت هستند، غافل از این که با رعایت چند نکته اصلی و مهم می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال و دیگر بازارهای مالی موفق شد.

هر چند یاد گرفتن برخی از نکات کمی زمان‌بر است، اما فراگیری این نکات می‌تواند تریدر موفقی از شما بسازد. زمانی که بتواند با برخی اصول ترید آشنا شوید، به ترتیب روند معاملات شما بهتر خواهد شد و نتیجه بهتری خواهید گرفت.

در چنین بازارهایی افرادی موفق هستند که بتوانند احساسات خود را کنترل کنند و با تکیه به تجربه خود و یادگیری مداوم به ترید بپردازند. در صورتی که به صورت هیجان و بدون داشتن اطلاعات ترید کنید، به احتمال زیاد شکست خواهید خورد. در این مطلب از کیف پول من به بررسی تعدادی از نکات مهم برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق خواهیم پرداخت.

پیگیری اخبار و دانش به روز

بلاک چین تکنولوژی جدیدی است که هر روز حوزه‌ها و پلتفرم‌های جدیدی به این دنیا اضافه می‌شوند. ارزهای دیجیتال می‌توانند بسیار تاثیرپذیر باشند. پس بهتر است همیشه اخبار دنیای ارزهای دیجیتال را دنبال کنید.

دنبال کردن اخبار به این معنی نیست که هر خبری را موثق بدانید و به دنبال آن معامله انجام دهید. چرا که اکثر اخبار تاثیری روی ارزهای دیجیتال ندارند. بهتر است از رسانه‌های معتبر برای دنبال کردن اخبار موثق استفاده کنید.

اخبار معتبر و مهم دنیای ارزهای دیجیتال می‌توانند سود و ضرر شما در کوتاه و بلند مدت را تحت تاثیر قرار دهند. وبلاگ کیف پول سعی دارد تا آخرین اخبار معتبر و مهم دنیای ارزهای دیجیتال را در کمترین زمان پوشش دهد.

به همین خاطر می‌توانید برای اطلاع از جدیدترین اخبار دنیای بلاک چین از پلتفرم بیراتکس استفاده کنید. از طرف دیگر، پروژه‌ها و پلتفرم‌های جدید می‌توانند راهی برای کسب سود بیشتر در کوتاه مدت باشند.

حوزه ان اف تی و متاورس این را بارها به تریدرها ثابت کرده است. چرا که اگر جزو افراد اولی بودید که به دارایی‌های نوین دسترسی پیدا می‌کردید، می‌توانستید در عرض چند ماه سرمایه خود را چند برابر کنید. به همین دلیل بهتر است همیشه در دنیای بلاک چین به روز باشید.

در دنیایی که خود یک دنیای نوین شناخته می‌شود، هر چند وقت یک بار یک حوزه جدید ایجاد می‌شود یا پلتفرم‌های نوینی به روی کار می‌آیند. آشنایی عمیق با این پلتفرم‌ها و حوزه‌ها می‌تواند در ادامه فرایند کاری شما تاثیر زیادی داشته باشد.

منطقی معامله کنید!

رفتار هیجان علاوه بر ارزهای دیجیتال در دنیای واقعی نیز می‌تواند خطرناک باشد. چرا که در هنگام هیجانی شدن نمی‌توانید تصمیم گیری درستی انجام دهید. تصمیمات احساسی و هیجانی یکی از مشکلات اصلی تریدرها است. در صورتی که با برخی اخبار مواجه شدید و خواستید به صورت هیجانی عمل کنید، انتظار شکست را نیز داشته باشید. چرا که چنین رفتارهایی به هیچ وجه به نفع شما نیست.

افراد حرفه‌ای و باتجربه سعی می‌کنند تا اخبار موثق را بررسی کنند. پس از بررسی آنها می‌توانند تا حدودی تاثیر اخبار بر یک ارز دیجیتال یا دنیای رمزارزها را متوجه شوند. در صورتی که از نظر منطقی تاثیری از این اخبار ایجاد شود، تریدرهای حرفه‌ای عملی انجام می‌دهند. تصمیم گیری منطقی یکی از عواملی است که تاثیر زیادی بر روی موفقیت شما دارد. بهتر است در موقعیت‌های حساس کنترل خود را حفظ کرده و تصمیم درستی بگیرید.

 

به استراتژی خود متعهد باشید!

این نکته برای افرادی که به صورت طولانی مدت قصد سرمایه گذاری دارند، بسیار کاربردی است. چرا که در معامله‌های فوری و روزانه استراتژی چندان پیچیده و بزرگی به کار گرفته نمی‌شود. افرادی که سال‌ها در بازارهای مالی فعالیت داشته باشند، همیشه به استراتژی خود پایبند هستند.

حتی در صورتی که بازار یک ارز دیجیتال یا کل دنیای ارزهای دیجیتال دچار بحران شود، این افراد سعی می‌کنند تا با حفظ استراتژی به کار خود ادامه دهند. چرا که آنها استراتژی بلند مدتی در نظر دارند و به آینده طولانی مدت فکر می‌کنند. درآمد ترید ارز دیجیتال قطعا به اندازه ای هست که شما بتوانید هزینه اشتباهات خود را بدهید.

در معامله‌های کوتاه مدت و فوری نیز می‌توانید این عامل را مشاهده کنید. تریدرها بهتر است همیشه یک حد ضرر و سود برای خود مشخص کنند. در صورتی که حد ضرر شما به عدد مشخص شده رسید، بهتر است از معامله خارج شوید. چرا که ادامه این راه می‌تواند به از دست دادن سرمایه منتهی شود. در چنین مواقعی منطقی بودن تاثیر بیشتری خواهد داشت. چرا که افراد منطقی می‌توانند به راحتی در صورت ضرر کردن از معامله خارج شوند. افراد احساسی نیز روی انجام معامله پافشاری خواهند کرد و در اکثر مواقع شکست خواهند خورد.

تحلیل تکنیکال لازمه یک تریدر موفق

تریدرهای موفق را در نظر بگیرید؛ اکثر افرادی که توانسته‌اند به یک تریدر موفق تبدیل شوند، تحلیل تکنیکال را بلد هستند. این افراد می‌توانند به راحتی در بازارهای مالی مختلف فعالیت کنند. چرا که با اصول اصلی تحلیل تکنیکال آشنا هستند و می‌توانند هر نوع نموداری را تحلیل نمایند.

تحلیل تکنیکال علاوه بر دانش فنی، نیاز به دانش احساسی دارد. داشتن دانش احساسی می‌تواند به تصمیم گیری منطقی و بررسی بهتر نمودار نیز کمک کند. تصمیم گیری احساسی زمانی است که بدون داشتن دانش کافی و براساس برخی اخبار و شنیده‌ها تصمیم به معامله بگیرید.

افراد حرفه‌ای سعی می‌کنند به نمودار ارزهای دیجیتال نگاه کرده و آن را بررسی کنند. پس از بررسی‌های مختلف این افراد تصمیم خود برای ورود یا عدم ورود به بازار را می‌گیرند. به طور حتم انجام چنین کاری نتیجه بهتری نسبت به تصمیم گیری احساسی خواهد داشت.

دنیای ارزیابی تکنیکال، یک دنیای فنی و پر از اصطلاحات است. اگر قصد دارید به یک تریدر موفق تبدیل شوید، توصیه می‌کنیم حداقل با اصول اولیه تحلیل تکنیکال آشنا شوید. این بخش از دنیای ارزهای دیجیتال کمی پیچیده بوده و نیاز به صرف زمان زیادی دارد. در تحلیل تکنیکال شاید هیچ‌وقت نتوانید درست‌ترین پیش بینی را داشته باشید، اما می‌توانید تصمیماتی با کم‌ترین مقدار خطا را اتخاذ کنید.

از اشتباه خود درس بگیرید!

زمانی که در بازارهای مالی یا دنیای ارزهای دیجیتال دچار اشتباهی شدید و مقداری از سرمایه خود را از دست دادید به جای ناراحتی، بهتر است از اشتباه خود درس بگیرید. افرادی موفق هستند که بتوانند بعد از هر اشتباه، از آن درس بگیرند. دنیای ارزهای دیجیتال یک دنیای غیرقابل پیش بینی است و به طور حتم بارها در این بازار اشتباه خواهید کرد.

اشتباهات پی در پی زمانی اتفاق می‌افتد که شما به فکر درس گرفتن از اشتباهات خود نباشید. در صورتی که نتوانید اشتباه اصلی و دلیل آن را شناسایی کنید، احتمالا بار دیگر آن را تکرار خواهید کرد. ضرر کردن متوالی در دنیای ارزهای دیجیتال روحیه شما را تخریب کرده و سرمایه شما را از بین می‌برد. پس بهتر است از هر اشتباه درس بگیرید چرا که معلم بهتری از اشتاباهات خود نخواهید داشت.

پس انداز داشته باشید!

افرادی که در دنیای ارزهای دیجیتال یا هر بازاری فعالیت می‌کنند، باید تنها با مقداری از دارایی خود وارد معامله شوند. استفاده از تمامی سرمایه روی یک بازار یا یک ارز دیجیتال می‌تواند کار پرریسکی باشد. اگر این کار را انجام می‌دهید، خطر از دست دادن تمام سرمایه را نیز باید در نظر بگیرید. افراد حرفه‌ای و موفق همیشه سرمایه خود را بین چند ارز دیجیتال مختلف پخش کرده و سعی می‌کنند تنها درصدی از سرمایه خود را استفاده کنند.

همیشه سعی کنید برای خود سرمایه پشتیبان داشته باشید. چرا که در دنیای ارزهای دیجیتال، هیچ چیزی قطعی نیست و احتمال کاهش قیمت تمامی ارزهای دیجیتال به یک باره وجود دارد. در صورتی که تمام سرمایه شما درون بازار قرار داشته باشد، ضرر زیادی خواهید کرد. بهتر است به توصیه افراد موفق گوش کرده و تنها با پولی که به آن احتیاج ندارید وارد بازارهای مالی شوید.

حد سود و ضرر داشته باشید!

تریدرهای موفق در انجام هر معامله‌ای یک حد سود و ضرر برای خود مشخص می‌کنند. همان‌طور که گفتیم هیچ چیزی در دنیای ارزهای دیجیتال قطعی نیست و برخلاف پیش بینی‌های شما، احتمال کاهش قیمت یک ارز دیجیتال همیشه وجود دارد. علاوه بر این، زمانی که به صورت احساسی وارد یک معامله شوید، بر روی موفقیت خود پافشاری خواهید کرد. غافل از این که بهتر است در همان لحظه اول از روند معامله خارج شوید.

داشتن حد سود و ضرر می‌تواند به شما یادآوری کند که زمان خروج از معامله است. تعیین کردن حد سود و ضرر توصیه می‌شود قبل از ورود به جریان معامله انجام بپذیرد. چرا که شاید در فرایند انجام معامله دچار احساسات شوید. با مشخص شدن حد ضرر و حد سود فشار کمتری در انجام معامله حس می‌کنید و آرامش بیشتری خواهید داشت.

منبع : کیف پول من

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *